sunnuntai 30. elokuuta 2015

BT: IDEAL FUTURE

465

Tällä kertaa kirjoittelemme blogitiimin kanssa aiheesta tulevaisuus ja siihen liittyvät haaveet. Tämä aihe on laaja ja voisin kirjoittaa omista haaveistani vaikka kokonaisen romaanin, mutta yritän tässä postauksessa jättää muutaman yksityiskohdan pois, jotta tämän jaksaisi vaikka lukeakin. Tällä kertaa mukana postausta toteuttamassa ovat:

http://jemppujemppu.blogspot.fi/

http://anenblogi.blogspot.fi/

http://essiikaroliina.blogspot.fi/

Muutkin yhteistyöblogit voit käydä tsekkaamassa täältä!

464

Mä en oo koskaan haaveillut mistään maata mullistavasta. Ihan pienenä halusin ensin kaupantädiksi ja sitten kun mulla on paljon rahaa (koska kaupantädithän saavat kaikki kassan rahat päivän päätteeksi itselleen) suunnittelin ryhtyväni prinsessaksi. Sen jälkeen haaveet ovat kuitenkin olleet jokseenkin realistisempia. Oon haaveillut niin kokin, palomiehen, poliisin, opettajan kuin valokuvaajankin urasta (ihan vain muutaman mainitakseni...). Mulla ei kuitenkaan koskaan ollut tapana uskotella itselleni ryhtyväni isona presidentiksi tai astronautiksi.

Ammatinvalinnan ulkopuolellakin haaveni ovat jääneet usein melko keskinkertaisiksi. Yläasteella jankutin vanhemmille, jotka vähän painostivat mua lukioon, että mulle riittää sellainen raha, jolla tulen toimeen, mulle riittää keskinkertainen auto ja mulle riittää punainen pieni mökki, kunhan mulla on ympärilläni rakkautta. Nyt lukion melkein jo käyneenä ajatukset on kuitenkin vähän erilaiset; edelleen se rakkaus ja perhe on tärkeintä, mutta miksei sen lisäksi tähtäisi korkeammalle myös urallaan? Olisihan se hienoa asua jossain isossa kaupungissa vastavalmistuneessa kivitalossa jossa on kolme tai neljä kerrosta ja isot ikkunat. Ja olisihan se varmasti mukavampi ajella uudehkolla Volvolla tai vaikka Porchella kuin sellaisella 30 vuotiaalla, jota saa vähän väliä käyttää huollossa (jos rahat siihen riittää). Aion tähdätä korkeammalle kuin keskinkertaiseen autoon ja siihen että rahat juuri ja juuri kuukauden päätteeksi riittävät.

463

Tärkeintä mulle tulevaisuudessa ei ole koulutus, ammatti, se missä asun tai millaista autoa ajan. Haaveilen rakastavasta aviopuolisosta, jonka kanssa mulla on olo kuin kotona ja jonka kanssa voin olla täysin oma itseni. Miehestä, joka rakastaa mua sellaisena kuin mä olen ja jota mä saan rakastaa juuri sellaisena kuin hän on. Haaveilen perheestä, lapsista ja yhdessä olemisesta.

Haaveilen siitä, että joskus olen yhtä ihana äiti kuin omani ja yhtä ihana isoäiti kuin omani.

Mistä te lukijat haaveilette?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti