keskiviikko 24. tammikuuta 2018

SIIRTYMINEN BUJOSTA TOISEEN

Tänään siirretään alunperin viime heinäkuussa Bujo & Moressa julkaistu postaus tämän blogin puolelle. Viime heinäkuussa palailin juuri pieneltä blogitauolta, joten tässä postauksessa palataan myös niihin ajatuksiin ja kerron mun fiiliksiä ja suunnitelmia bujon vaihtamisesta!

Pitkästä aikaa kirjoittelen täällä! Kiia Innanmaa -blogin puolella ilmoittelinkin pitäväni pientä blogitaukoa, koska olin tosi väsynyt tähän hommaan ja kaikki blogiin liittyvä tuntui vaan työltä, eikä siltä hauskalta tekemiseltä, josta yleensä oon ihan innoissani!

Päätin siis pitää tauon, kunnes saan innostukseni tähän hommaan takaisin ja nyt sitä innostusta on alkanut taas löytyä! Tänään kerron teille mun ajatuksia ja suunnitelmia uuteen vihkoon siirtymisestä, kun vanha alkaa täyttyä.

bullet journalin vaihtaminen

Mun ihan ihka ensimmäinen bujo jäi kesken, ja siitä kerroinkin jo aiemmin täällä, mutta nyt tässä toisessa vihkossa alkaa olla enää noin 40 sivua jäljellä, joten on aika alkaa miettiä ensimmäistä kertaa siirtymistä bullet journalista toiseen!

Mun ehdottomasti suurin vinkki tähän on se, että aloita siirtymisprosessi ajoissa! Mä en ainakaan haluaisi tilannetta, että mulla puuttuu future log tai jotain muuta tärkeää, kun aloitan uudessa vihkossa! Lisäksi, kun aloittaa aikaisin, ehtii tehdä kaikessa rauhassa sivuja, eikä tule kiirettä niiden kanssa!

Toinen vinkki on miettiä vähän etukäteen, että mitä kaikkea haluat siirtää bujosta toiseen, mikä sulla toimii ja mikä tuntuu turhalta nykyisessä bujossa. Mä tein juuri näin ja omistin kokonaisen aukeaman nykyisestä bujostani näille suunnitelmille!

Ihan ensimmäisenä kirjoitin ylös, mitkä jutut käytännön aikatauluttamisessa mulla toimii, eli mun nykyisen kuukausittain, viikottain ja päivittäin suunnittelun ja sen tyylin, jolla toteutan sen. Merkitsin myös näihin ja muutamiin muihin kohtiin sulkuihin, montako sivua ne vie, että muistan varata oikean tilan niille, kun teen uusia sivuja uuteen bujoon!

siirtyminen uuteen bujoon

Seuraavaksi kirjoitin ylös sivut, jotka haluan heti bujon alkuun ja samalla sivut, joita en halua siirtää tai tehdä uuteen bujoon. Mulla tuli pitkä lista sivuista heti bullet journalin alkuun ja yksi, jota en halua uuteen bujoon siirtää, koska sillä ei ole mulle mitään käyttöä nykyisessä enkä juuri koskaan palaa sille sivulle takaisin.

Samalla kirjoittelin toiselle sivulle ylös pieniä muutoksia, mitä haluan tehdä noihin sivuihin, jotka siirrän nykyisestä bujosta uuteen. Esimerkiksi että ottaa jonkun kohdan pois yhdestä trackerista ja siirtää sen toiseen tai muutama sivu jonka haluan siirtää nykyisen bujon alusta pienempinä versioina kuukausittaisille sivuille.

Mulla on myös pitkään ollut mielessä, että tarvitsen enemmän kirjanmerkkejä bujooni, jotta palaan vihkon alussa oleville sivuille ja kaikille eri trackereille useammin, joten kirjoitin sen myös ylös tähän. Lisäksi aloin tässä samalla myös ideoimaan muutamia juttuja Elokuun sivuille, koska uusi laskeskelin, että vanhaa vihkoa riittää juuri tämän kuun loppuun ja kuun vaihde onkin hyvä aika siirtyä uuteen!

Nyt on sitten enää edessä se niin sanottu fyysinen työ suunnittelun jälkeen! Oon kyllä innoissani uudesta bullet journalista, sillä nyt siirryn valkoisesta ihanaan, pinkkiin berry-väriin!

Onko teillä mitään hyviä vinkkejä bujon vaihtamiseen ja vihkosta toiseen siirtymiseen?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti