torstai 25. kesäkuuta 2015

ANSWERS #1 !

Vastauksia kysymyksiin osa 1! Vastailu vähän venyi, koska lomailin juhannuksen reilusti ilman tietokonetta ja tablettia ja käytin puhelintakin hyvin vähän. Koska kysymyksiä tuli niin paljon (kiitos niistä!!) ja koska olen kova jaarittelemaan olen jakanut vastaukset kahteen eri postaukseen. 

Osaa kysymyksistä olen muokannut kirjoitusasultaan siistimpään muotoon ja yhdistellyt sisältöä muuttamatta.

MINÄ

284


Syntymäpäivä?
Mulla on synttärit 2.5. ja syntymävuosi on 1997! Tänä vuonna täytin siis 18.


Paras syntymäpäivälahja?
Paras syntymäpäivälahja on varmasti tänä vuonna lahjaksi saamani ajokortti, auto ja navigaattori. Ja myönnetään, raha ja lahjakortit on aina hyvä lahja mun kaltaiselle materialistille...

Lempikirjasi?
Twilight -sarja on hyvä, Häräntappoase mielenkiintoinen ja yläasteella tykkäsin Tuulensuojaa -nimisestä kirjasta. Nyt en pitkiin aikoihin ole lueskellut mitään, joten tähän kysymykseen on hankala vastata.

Lempitv-ohjelma?
Criminal Minds, Simpsonit ja Big Bang Theory / Rillit huurussa. Ne on kolme ehdotonta suosikkia, en osaa valita mikä niistä sitten kaikkein paras olisi.

Lempielokuvasi?
Hyviä leffoja on niin monta, mutta Linnunradan käsikirja liftareille on yksi suosikkejani, se on joka kerta hauska. Tykkään myös katsoa piirrettyjä elokuvia, Itseilkimys ja Räyhä-Ralph on hyviä!

Lempiruokasi & inhokkiruokasi?
Lempiruokaa on ainakin kasviskanawokki, äidin tekemä pizza tai texmex salaatti. Hernekeittoa en voi sietää.

Oletko nirso vai kaikkiruokainen?
Olen erittäin, erittäin nirso! Lisäksi mulla on paljon allergioita, jotka vielä vähän kaventaa mun ruokavaliota.

Mitä kieliä osaat?
Suomi on äidinkieleni, ala-asteelta asti olen opiskellut englantia ja sitä osaankin melko hyvin. Ruotsin opiskelu alkoi seiskaluokalla, mutta se ei ollenkaan ole mulle helppo kieli (ainakaan enää lukiossa). Saksaa puhun jonkun verran ja ymmärrän vielä enemmän ja venäjääkin osaan pari lausetta.

Missä maissa olet käynyt?
Olen oikeastaan toistaiseksi matkaillut vain Suomessa ja Ruotsin laivalla, edes Ruotsin satamassa ei tullut kyllä jalkauduttua.

Missä maissa haluaisit joskus matkustaa? Miksi?
Tanska kiinnostaa maana sekä Legolandian, kauniin luonnon että design -huonekalujen takia. Tukholma ja siis Ruotsi kiinnostavat, Norjan vuonoja olisi mahtava käydä katsomassa ja valokuvausharrastajana haluaisin päästä johonkin rantalomalle kuvailemaan kaikkea eksoottista; palmuja, aaltoja ja kuuluisia nähtävyyksiä. Kauniin kielen takia matkailu Saksassa ja Itävallassa kiinnostaa ja olisi hienoa päästä myös näkemään toisen maailman sodan aiheuttamia jälkiä.

Oletko ennemmin rauhallinen vai vilkas persoona?
Tämä riippuu paljon seurasta! Hyvien kavereiden kanssa musta voi tulla erittäinkin vilkas persoona, mutta useimmiten kai olen vähän rauhallisempi. Oon viime aikoina kuitenkin yrittänyt tietoisesti olla vähemmän ujo ja enemmän rohkea ja itsevarma, tiedä sitten tekeekö se musta vilkkaampaa.

Keskiarvo?
Ysin päättötodistuksessa se oli 9,3 ja tällä hetkellä taitaa huidella suurinpiirtein samoissa lukemissa.

Unelmiesi ammatti?
Haluan tehdä työtä, jossa voin auttaa tavalla tai toisella muita ja/tai olla luova. Palomiehen ja poliisin hommat kiinnostaa, mutta astmaatikkona täytyy pysyä vain vapaaehtoispalokuntalaisena. Myös valokuvaus kiinnostaa, samaten nettisivujen tekeminen ja ylläpitäminen. Myös yrittäjyys voisi olla mielenkiintoista.

Suhtautumisesi alkoholiin ja tupakkaan?
Kaikkea kohtuudella - sanoisin tuohon alkomahooliin. Itsekin juon vähän silloin tällöin, mutta ei se ole mulle mitenkään tärkeää. En juo itseäni siihen kuntoon, että aamulla olisi pää kipeä ja oksettaisi. Tupakkaakin olen maistanut, mutta ensi kuun alussa tulee jo kaksi vuotta mun viimeisestä savusta. En pidä tupakoinnista, mutta mikäs minä olen muita kieltämään...

Suurin haaveesi tällä hetkellä?
Haaveilen siitä, että valmistun lukiosta hyvillä papereilla ja että olisin sitten itseeni tyytyväinen. Haaveilen seuraavasta opiskelupaikasta ja siitä, että saisin tehdä itselleni tärkeää työtä tulevaisuudessa. Haaveilen myös perheestä tulevaisuudessa. Suurin haaveeni ikinä kuitenkin on, että kummipoikani olisi terve & että hänen allergiansa helpottaisivat edelleen.

Uskotko Jumalaan?
Aina silloin tällöin. Mun ajatukset tästä aiheesta on vielä kesken, en ole vielä oikein päättänyt.

Mitä sä haluat itseltäsi?
Haluan menestyä. Haluan että isä voi sanoa olevansa ylpeä.

Missä opiskelet?
Tällä hetkellä opiskelen Mäntän lukiossa ja syksyllä alkaa kolmas & viimeinen vuosi.

Missä näet itsesi viiden vuoden kuluttua? Muita tulevaisuuden suunnitelmia?
Viiden vuoden kuluttua olen 23 vuotias (lyhyellä matikalla ainakin...) ja valmistunut jo johonkin ammattiin tai sitten edelleen opiskelija. Toivon saavani hyvin töitä valmistumisen jälkeen, niinkuin kaikki. Viiden vuoden kuluttua toivottavasti asun jonkun rakkaan ihmisen kanssa, enkä enää vanhempieni nurkissa. Ehkä sitä sitten työelämään kiinni päästessä voisi perheenkin perustaa tai ammatista riippuen harkita yrittäjyyttä.

Mistä tekemästäsi/saavuttamastasi asiasta olet erityisen ylpeä? 
Olen erityisen ylpeä siitä, että olen jo yli 8 vuotta kuulunut Mäntän vapaapalokuntaan ja tänä kesänä suoritan sammutustyökurssin, jonka jälkeen pääsen oikeasti auttamaan muita.

IHMISSUHTEET

287


Millaisiin ihmisiin luot eniten ennakkoluuloja tai ihastut helpoiten (ulkonäöllisesti)?
Ennakkoluuloja luo kyllä tietyllä tavalla kaikkiin kohtaamiinsa ihmisiin. Jokainen meistä päättelee hyvin nopeasti jonkun olevan ujo (kun se hädintuskin uskaltaa puhua ääneen) ja tai että joku kuuntelee metallimusiikkia (kun sillä on mustat farkut ja Metallican fanipaita). Eniten ehkä luon ennakkoluuloja ihmisiin, jotka näkee aina humalassa ties missä ja jotka myös käyttäytyvät kuin humalaiset. Heidät kategorioi aina tiettyyn luokkaan hyvin helposti ja liimaa otsaan leiman "känniläinen", vaikka jokaisella heilläkin varmasti on omat taustansa ja lähtökohtansa.


Ihastun helpoiten ystävällisiin, herrasmiesmäisiin ja no jos kerran ulkonäköä kysytään, niin siististi pukeutuviin ja selvästikin itsestään huolta pitäviin tyyppeihin. 

Milloin huomaat olevasi väsynyt ihmisiin ja tekisi mieli heivata ympärillä olevat syvimpään helvettiin?
Yleensä vain silloin, kun olen väsynyt kaikkeen muuhunkin. Hermostun helposti muihin, jos mua sattuu johonkin tai jos olen nukkunut huonosti. Viime talvena mulla oli hyvin lyhyt pinna polvikipujen ja siitä johtuvan vähäisen unen takia. Muuten kyllä yleensä kaipaan läheisiä ihmisiä ympärilleni, erityisesti jos kaikki ei ole hyvin.

PERHE JA LAPSUUS

285

Lempilelusi lapsena?
Mun suosikkileluja oli varmaan Legot. Niillä tuli rakennettua monen monta tuntia. Edelleenkin haaveilen matkasta Legolandiaan! Muita entisiä tai nykyisiä Lego-faneja siellä? 

Minkä ikäisenä lopetit leikkimisen?
Varmaan se jäi tuossa yläasteelle siirtyessä melko pitkälti, toki saatoin vielä seiskaluokallakin jotain barbien pukeutumisleikkejä tms. harrastaa. Vieläkin kyllä leikin mielelläni kummipoikani tai muiden lähipiirin muksujen kanssa vaikka mitä!

Montako sisarusta sinulla on?
Oon meidän perheen vanhin ja mulla on 2 pikkusiskoa ja 1 pikkuveli. Yhteensä 3 sisarusta siis.

Onko teillä lemmikkejä?
Ei enää. Meillä oli pitkään akvaario ja koiriakin oli niihin aikoihin kun synnyin, mutta enää ei ole lemmikkejä.

Lapsuusmuisto?
Joka kerta, kun pienenä menin mummulaan, mun piti ensimmäiseksi kysyä "Missä minun tärrrrrrkeä vaarrrrrini on?" ärrää päristäen, kun en sitä vielä kunnolla osannut.

Minkälainen lapsi olet ollut?
Rauhallinen ja omatoiminen. Tiesin pienestä asti omat allergiani ja siltä osin pärjäsin hyvin ilman äitiäkin. Viihdyin leikeissäni yksin, enkä välttämättä tarvinnut kaveria. Saatoin tuijottaa tuntikausia takassa palavaa liekkiä. Mulla oli hyvä mielikuvitus.

Mikä oli sun lapsuuden unelma-ammatti?
Pienempänä kerroin äidille, että musta tulee isona kaupantäti, koska sitten kun ihmiset ostaa tavaroita niin se kaupantäti saa kaikki ne rahat. Ja sitten kun mulla olisi tarpeeksi rahaa, ryhtyisin prinsessaksi. 

Minkälaisia harrastuksia sulla on ollut pienenä?
10 vuotiaani liityin vapaapalokuntaan ja samanikäisestä asti olen ollut valokuvista kiinnostunut. Lapsena myös piirsin ja luin paljon. 

Ootko ollut enemmän semmoinen taiteellinen vai liikunnallinen lapsena?
Ehdottomasti enemmän taiteellinen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti