perjantai 3. heinäkuuta 2015

ANSWERS #2 !

Vastauksia kysymyksiin osa 2! Tässä tokassa osassa on vähän vähemmän kysymyksiä, niin jaksatte ehkä lukea loppuun saaakka. Vastailu vähän venyi, koska lomailin juhannuksen reilusti ilman tietokonetta ja tablettia ja käytin puhelintakin hyvin vähän. Koska kysymyksiä tuli niin paljon (kiitos niistä!!) ja koska olen kova jaarittelemaan olen jakanut vastaukset kahteen eri postaukseen. 

Osaa kysymyksistä olen muokannut kirjoitusasultaan siistimpään muotoon ja yhdistellyt sisältöä muuttamatta.

BLOGGAUS

288

Milloin aloitit bloggaamisen?
Ihan ekan blogini taisin aloittaa seiskaluokalla ja sittemmin on tullut aloitettua montakin blogia. Tämä blogi tässä osoitteessa on alkanut viime lokakuussa puhtaalta pöydältä pitkän tauon jälkeen. 

Parasta ja huonointa bloggauksessa?
Parasta on ehdottomasti se, että saa tehdä jostakin oman näköistä, saa kirjoittaa juuri siitä mitä tykkää ja saa laittaa juuri sellaisia kuvia kun haluaa. Huonointa taas on se, kun välillä ei ole aikaa tehdä tätä niin täydellä sydämellä kuin haluaisi, eikä ehdi tehdä postauksia niin hyvin kuin olisi halunnut. Yritän aina antaa parhaani ja harmittaa jos ei ole aikaa siihen. 

Missä tahtoisit bloggauksen osalta kehittyä?
Ehdottomasti ulkoasun muokkaamisessa, koodeissa ja niiden soveltamisessa. Myös valokuvauksessa niin bloggaamista varten kuin muutenkin haluaisin kehittyä.

Jos saisit yhden toiveen bloggaukseen / blogiin liittyen niin mitä toivoisit?
Toivoisin, että voisin bloggerissa muokata sivuni ihan millaiseksi tahansa, enkä vain valmispohjia muokkaamalla.

Mistä sinulla lähti idea bloggaamiseen?
Oon aina tykännyt kirjoittamisesta, joten ehkä mä sillä innostuin. Bloggaamisessa vielä yhdistyy kirjoittaminen ja valokuvaus, joten tää on just mulle sopiva juttu! 

Onko sulla mitään tavotetta blogille?
Onhan mulla moniakin tavoitteita. Tavoitteenani on kehittyä niin kirjoittajana, valokuvaajana kuin ihmisenäkin sekä ehkä jopa inspiroida tai auttaa muita! 

Kuinka tärkeää bloggaus on sulle asteikolla 4-10?
10! 

HARRASTUKSET

286


Miten sait idean liittyä VPK:hon? 
Mun isä oli ollut jo muutaman vuoden toiminnassa mukana ja lisäks mun hyvän ystävän Jannan isä oli ja on edelleen vpk:ssa ja Jannan kanssa yhdessä sitten liityttiin. 

Miten kiinnostuit valokuvaamisesta?
En oikein muista, olin silloin niin nuori. Aina oikeastaan olen arvostanut valokuvataidetta ja jo alakouluikäisestä, kun kävimme koulusta joka vuosi Mäntän kuvataideviikoilla, mua kiinnosti enemmän valokuvat, kun nykytaiteelliset veistokset tai maalaukset. Myös liikkuva kuva on kiinnostanut tuolta asti.

Mikä kamera sulla on?
Mulla on runkona Canon eos 600D & muutamia erilaisia putkia siihen. Tarkemmat tiedot niistä löytyy mun about me -sivulta kätevästi! (Linkki sinne tuolla yläpalkissa/navbarissa.)

Mitä kaikkea olet harrastanut elämäsi aikana?
Kuten jo edellisessä osassa näitä vastauksia (OSA 1) kerroin, niin oon lapsesta asti ollut enemmän taiteellinen kuin liikunnallinen. Kävin pienenä opiskelemassa englantia sellaisessa kerhossa, kävin taideleireillä ja maalauskerhossa, 2007 liityin palokuntaan, aina oon kirjotellut satuja ja tarinoita ja piirrellyt paljon, alakouluikäisenä ja jonkun verran vielä yläkoulussakin luin paljon. Ekan kameran taisin saada jo alakoulussa, sellaisen pokkarin ja siitä alkoi valokuvausharrastus. Nyt lisäksi vielä bloggaus.

MUUT

289

Oletko koskaan ajatellut, että olis kiva jos itelle kävis jotakin kamalaa (esm. käsi poikki) tms. ja niin olisi käynyt?
Mielenkiintoinen kysymys, mutta en usko että olen toivonut moisia juttuja. Ja vaikka olisinkin toivonut, niin pienellä mää oon kuitenkin päässyt, ei multa oo ikinä murtunut mitään tai muuta vastaavaa. Polvi nyt on leikattu pariin kertaan, mutta sitä en ole kyllä toivonut...

Milloin saat parhaiten unenpäästä kiinni ja missä asennossa ja mitä olet tehnyt tätä ennen?
Mä nukun aina kyljelläni ja parhaiten saan unta kun olen jutellut jonkun kanssa ensin (joko tekstarilla, puhelimessa tai kasvotusten) ja en ressaa siitä että jollakulla olisi joku pielessä. Nukkumista helpottaa myös tarpeeks viileä huone, riittävän kevyt iltapala ja jos oon ulkoillut illasta vähän.

Mikä asia saa sinut ärsyyntymään?
Vaikka pyrinkin positiivisuuteen, niin tähän kysymykseen olisi kyllä montakin vastausta. Rajaan sen kuitenkin vain yhteen, mikä minua kaikkein eniten ärsyttää ja ne on rattijuopot.

Mitkä asiat kaunistaa elämää?
Mulle henkilökohtaisesti ne on ne lapset ja niiden hymyt ja nauru ja jutut. 

Paras kesämuisto viime kesältä?
Viime kesältä paras muisto on varmaan kavereiden kanssa tehty reissu Särkänniemeen.

Jos aika pysähtyisi kolmeksi päiväksi, mitä tekisit?
Tää on todella vaikea kysymys. Riippuu varmaankin pitkälti siitä, olisinko ainut, jota ajan pysähtyminen ei koskisi, vai olisiko mulla jotain seuraa. Jos mulla olisi seurana vaikka perheenjäsen tai ystävä, varmaankin vain nauttisin rauhasta olla toisen kanssa ilman kiirettä mihinkään. Jos olisin yksin, saattaisin vain valokuvailla pysähtynyttä maailmaa.

Suosikki tapasi viettää kesäpäivää?
Ehdottomasti mökillä rentoutuen! Mökillä on tietty, tuttu ja turvallinen, rauhallinen rutiini, jonka mukaan päivä etenee. Siellä ei tarvitse murehtia, miten ehtii kaiken tehdä. Meidän mökillä ei ole edes sähköä, joten siellä voi olla ilman tietokoneita, teeveetä ja puhelimenkin voi laittaa äänettömälle tai pois päältä. (Turvallisuussyistä se on mulla kuitenkin aina mukana...) Rakastan valokuvata mummun kasvattamia ihania kukkia mökin pihalla ja jutella mummun ja vaarin kanssa. Niitä keskusteluja ei korvaa mikään.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti