sunnuntai 16. elokuuta 2015

BT: WHY I LOVE BLOGGING SO MUCH

424

Tänään on taas joka toinen sunnuntai ilmestyvän blogitiimin yhteisen postauksen aika! Tällä kertaa ajattelimme jakaa tuntojamme siitä, miksi bloggaaminen on itselle niin tärkeää, että sen eteen jaksaa nähdä vaivaa ja bloggaamiseen jaksaa oikeasti käyttää aikaansa. Totuus on, että eihän se ihan joka kerta yöllä kahden maissa postausta vääntäessä kauheasti huvitakaan, mutta kyllä tämä ainakin mulle on loppukädessä niin antoisaa ja mukavaa, että jaksan.Tällä kertaa postausta ovat toteuttamassa

http://juliusteasp.blogspot.co.uk/

http://tiiaamaria.blogspot.fi/

http://www.noraadler.com/

http://essiikaroliina.blogspot.fi/

http://anenblogi.blogspot.fi/

Loputkin yhteistyöblogit löydät täältä!

Tätä aihetta lähestyessä piti miettiä kaksi kertaa, että mistä sitä oikein lähtisi... Bloggaamisesta on vuosien saatossa tullut tavallaan niin helppoa ja sillä tavalla osa elämää, etten tiedä, osaisinko elää kokonaan ilman blogimaailmaa enää. Reilu vuosi sitten alkaneen (ja kuutisen kuukautta kestäneen) blogitauon aikanakin halusin blogata, eikä mun ollut tarkoitus edes mitään taukoa pitää, mutta mun elämäntilanne ja mielentila eivät vain bloggaamista sallineet.

425

Blogin pitäminen on mulle tapa purkaa ajatuksiani, luovuutta ja ideoita. Saan purkaa ajatuksiani teksteihin ja vaikka en suoranaisesti kirjoittaisi jostakin, mikä mun mieltä painaa tai mitä mun elämässä sillä hetkellä on meneillään, kirjoittaminen rentouttaa ja auttaa mua palautumaan. Kuten jo aiemmassa blogitiimin postauksessa kerroin, yläasteaikoina kirjoittaminen oli mulle tapa purkaa pahaa oloa. Sillä ei ole mitään väliä, mitä kirjoitan, joten saatoin pahimpina päivinä kirjoittaa sivutolkulla yhtä sanaa, että sain rauhoituttua ja purettua kaiken itsestäni pois. Edelleenkin kirjoittaminen on mulle itseni purkamista, oli kyse sitten negatiivisten fiilisten purkamisesta tai luovuuden ja ideoiden tuomisesta joksikin konkreettiseksi.

Kirjoittamisen lisäksi bloggaamiseen liittyy vahvasti valokuvaus. Kaikki blogissani esiintyvät kuvat ovat itse ottamiani, ellei muuta mainita. Muutamat asukuvat joku kaveri/sisarus on näpsäissyt, mutta pääosin kuvat ovat minun käsialaani. Rakastan mun Canonia ja valokuvaamista ja blogin pitäminen onkin mulle mahtava tapa ottaa ns. tarkoituksen mukaisia kuvia ja tuoda niitä julki, saada palautetta ja kehittyä. Aiemmin mainitsemani blogitauon aikana, kun julkisesti kirjoittaminen ei tuntunut mahdolliselta, laitoin kuitenkin kuviani esille Tumblr-blogiin.

Mulle blogin pitäminen on kaiken sen vaivan ja siihen käytetyn ajan arvoista, koska se opettaa paljon, sitä kautta tutustuu uusiin ihmisiin ja saan purkaa itseäni luovalla ja positiivisella tavalla. Huolimatta siitä, että välillä blogi tuottaa pientä stressiä ja yöllä yrittää kirjoitella postauksia ja muokata kuvia, tää on mulle henkireikä. Rakastan tätä.

Bloggaajalukijani, kertokaahan kommenteissa, miksi bloggaaminen on teille tärkeää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti