sunnuntai 10. joulukuuta 2017

KIITOLLISUUDEN AAKKOSET

Ihana Laura postaili joku aika sitten blogissaan otsikolla onnellisuuden aakkoset. Tykkäsin ideasta, mutta päätin muuttaa otsikkoa hieman ja tehdä tästä oman versioni! Vaikka me ei Suomessa ainakaan vielä varsinaisesti thanksgivingiä juhlita, niin musta joulu ja joulunodotuksen aika on kiitollisuuden aikaa. Tähän aikaan vuodesta on jotenkin erityisen helppo olla kiitollinen ja onnellinen niistä asioista ja ihmisistä, jota ympärillä on, joten tässä tulee mun kiitollisuuden aakkoset (muutama kirjain skipattuna)!

kiitollisuuden aakkoset

A - Aika. Ne päivät, kun on aikaa tehdä niitä asioita, mistä tykkää on ihan parhaita! Tosin vielä parempia on ne päivät, kun on aikaa olla tekemättä mitään!

B - Bullet journal. Tämän vuoden alussa aloitin bullet journalin, ja kuten monesti olen sanonut, se on tehnyt mun elämästä ja sen järjestelystä sekä suunnittelusta niin paljon helpompaa!

D - Daisy -hajuvesi. Isi osti mulle tammikuussa laivalta Marc Jacobsin Daisy -hajuveden, josta olin pitkään haaveillut. Edelleen oon hirmu iloinen ja kiitollinen tästä isille!

E- Edut. Ja nimenomaan opiskelijaedut! Erityisen kiitollinen oon opiskelijahintaisesta kuntosalista, jolla saan treenata vuoden samaan hintaan, missä muilla saleilla treenaisin kuukauden tai kaksi.

H - Halit. Ei oo montaa asiaa, mistä tulee yhtä ihana fiilis kun rakkaan ihmisen antamasta halauksesta.

I - Instagram. Mun lempparisovellus, josta saan paljon inspiraatiota, jossa on helppo keskustella uusien ihmisten kanssa ja jossa voin jakaa omia valokuvia.

J - Joulukinkku. Oon jo monta viikkoo suhteellisen malttamattomana odottanut tätä, eikä enää onneksi ole pitkä aika siihen, kun tätä taas saa. Joulukinkku on yksi maailman parhaita keksintöjä.

kiitollisuus

K - Koti. Mä vietän paljon aikaa kotona ja kivannäköinen, rauhallinen, turvallinen, kotoista ja mukava koti on mulle hirmu tärkeä asia. Onneksi mulla on juuri tuollainen koti!

L - Lamput. Noin kuukauden verran elin tässä uudessa kodissa ilman kattolamppuja makkaria lukuunottamatta, mutta nyt on saatu valoja muuallekin ja niistä oon kyllä hirmu kiitollinen! Ihanaa, kun keittiössäkin näkee jotain!

M - Mummu. Maailman paras kokki, kuuntelija, neuloja ja leipuri. Niin ihana ja niin tärkeä!

N - Nuotiot. Mä tykkään hirmuisesti nuotioista ja poikaystävä olikin hyvin fiksu kun järjesti sellaisen meidän ekoille treffeille. Pari nuotiota ollaan sytytetty noiden ekojen treffien jälkeenkin ja ne on kyllä kaikki yksiä mun lempparitreffejä.

O - Oppiminen. Uuden oppiminen on aina mahtavaa, mutta tällä hetkellä oon erityisen kiitollinen uusien ruokajuttujen oppimisesta. Viimeisen vuoden sisällä oon ihan vähän uskaltanut alkaa kokeilla uusia reseptejä ja oon oppinut mm. leipomaan marenkia ja tekemään ruskean kastikkeen!

P - Poikaystävä. En voi olla muuta kuin kiitollinen siitä, että joku rakastaa mua niin paljon, että jaksaa kaikki mun huonot vitsit, kiukunpuuskat ja hyörimiset ja pyörimiset nukkuessa. Aika monena aamuna se sanoo mun potkineen häntä, vieneen peiton häneltä ja puhuneen hänelle unissani, mutta silti se tulee aina uudelleen mun viereen nukkumaan!

kiitollinen

R - Ruokapöydän tuolit.  Valkkasin kyllä hirmu kivat ruokapöydän tuolit itselleni ja sain ne vielä superhyvään tarjoushintaan. Ne on kauniit ja mukavat istua ja tälläiselle kotoilijalle tärkeä asia.

S - Sohva. Pari viikkoa sitten ostin elämäni ensimmäistä kertaa sohvan ja vaikka olin ajatellut, ettei mulla oo varaa eikä tilaa muuhun, kuin johonkin pikkusohvaan, jotenkin mulla nyt on kotona divaani-vuodesohva, josta tykkään ihan hirmuisesti! Edelleenkin, paljon aikaa kotona viettävälle ihmiselle tosi tärkeä asia. Tossa kelpaa nyt löhötä ja katsella leffoja!

T - Työpaikka. Mukava työ, kivat työkaverit ja joka kuukausi tilille tipahtava palkka - näistä oon kiitollinen. Kun muutin Tampereelle, ajattelin että työpaikan saaminen veisi pidempään, kuin se sitten oikeasti veikään ja lisäksi pääsin kyllä paljon mukavempaan duuniin, kuin osasin kuvitellakaan!

U - Uudet. Tällaista materialistia kuin minä ilahduttaa toki uudet asiat ja esineet, mutta oon myös kiitollinen uusista ihmisistä ja kokemuksista!

V - Voileipäkakku. Ehkä jopa joulukinkkuakin parempi, mummun tekemä voileipäkakku. Jos mun pitäisi valita vain yksi ruoka, jota söisin loppuelämäni, se olisi todennäköisesti voileipäkakku!

Y - Yllätykset. Pienet yllätykset on aivan ihania ja oon hirmu kiitollinen siitä, että mulla on poikaystävä, joka jaksaa niitä järjestää! Yksi viimeisimmistä yllätyksistä on pussillinen kuvassakin näkyviä muumitikkareita - ihan vaan koska se tietää että tykkään niistä!

Ä - Äiti. Aina se jaksaa kuunnella, auttaa ja olla tukena. Aina, vaikka mä stressaan turhista asioista ja samoista asioista moneen kertaan. Äiti ei koskaan luovuta!

Mistä sä oot kiitollinen juuri nyt?

6 kommenttia:

  1. Olipa ihana toteutus klassiselle aakkospostaukselle! ♥ Ja piristävä semmonen. :) Mä ite oon kiitollinen tällä hetkellä kokonaisuudessaan tästä ajasta, koska talvi ja joulunodotus on niin tunnelmallista onnellisuuden aikaa sekä ylipäätään kaikista tyypeistä mun ympärillä. Elämässä on niin paljon kivoja juttuja, joista olla kiitollinen. ♥

    https://heliannika.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ompa sulla ihana syy kiitollisuuteen, itsekin olen kyllä onnellinen samasta syystä!

      Poista
  2. Ihania kiitollisuuden aiheita! Itse oon kiitollinen ihanasta perheestäni, eilisestä lapsivapaasta sekä siitä, että vielä on olemassa ystävälisiä ihmisiä, jotka auttaa apua tarvitessa.

    VastaaPoista
  3. Kiva postaus! Ideahan on ihan loistava ja tuo taas sun positiivista fiilistä esille! :)
    Katri | finnlandsnorsk.blogspot.com

    VastaaPoista