lauantai 4. marraskuuta 2017

6X TÄRKEÄÄ MUN AAMURUTIINISSA

Mä oon opetellut olemaan aamuihminen ja aamuista on tullut hirmu tärkeä osa mun päivää ja arkea. Herään aikaisin niin, että mulla on kaikessa rauhassa aikaa tehdä asiat, jotka haluan aamulla tehdä ja samalla aamut on mun omaa aikaa - saan muutaman tunnin olla itseni kanssa ja valmistautua edessä olevaan päivään! Tänään kerron teille mitkä kuusi asiaa on mulle kaikkein tärkeimpiä mun aamurutiinissa!

bullet journal

aamurutiinit

1 | Heti ylös sängystä! Luukunottamatta jotain rentoja löhöilyviikonloppuja poikaystävän kanssa, pyrin aina nousemaan heti herättyäni ylös sängystä. Näin en nukahda uudelleen enkä jää liian pitkäksi aikaa selaamaan somea sängyssä ja päivä lähtee hyvin käyntiin!

2 | Veden juonti! Mä join ennen tosi paljon kokista, mutta nyt oon opetellut juomaan 2-3 litraa vettä joka päivä ja ennen sitä en anna itseni juoda muuta. Tuntuu, että veden juonti on saanut musta paljon energisemmän ja pitkin päivää veden hörppiminen pitää virkeänä. Aloitankin veden juomisen heti aamusta ja täytän ison vesipullon kylmällä vedellä!

bujoilu

arki

3 | Sängyn petaus. En ikinä jätä sänkyä aamulla petaamatta. Voisin listata kokonaisen blogipostauksen verran syitä sille, mutta mainitsen tässä nyt vain niistä tärkeimmät. Kun petaa sängyn heti aamusta, tulee sellainen olo että on jo saanut jotain aikaiseksi ja sitten on helppo jatkaa asioiden aikaan saamista! Lisäksi pedattu sänky tekee huoneesta niin paljon siistimmän näköisen, koska sänky on kuitenkin aika iso osa huonetta.

4 | Urheilu ja ulkoilu. Jos vain ehdin ennen koulua, töitä tai muuta pakollista menoa, lähden aina ulos ja liikkumaan aamuisin! Välillä käyn vain nopealla puolen tunnin lenkillä, välillä pitemmilläkin pyörälenkeillä ja toisinaan teen pienen lenkin alkulämmöiksi ennen salille menoa. Mulle on kuitenkin hirmu tärkeetä päästä ulos raikkaaseen ilmaan ja saada kroppa hereille ja liikkeelle heti aamulla!

aamu

aamurutiini

aamupala

5 | Suihku. Tykkään käydä aamuisin aina suihkussa, varsinkin urheilun jälkeen. Ja vaikken ehtisi juuri liikkumaankaan, käyn silti lähes poikkeuksetta joka aamu suihkussa! Saa ihanan freesin startin päivään ja voi aloittaa uuden päivän suihkunraikkaana!

6 | Bullet journal. Rakastan aloittaa aamut bullet journalin kanssa! Toisinaan olen saattanut kirjoittaa to do listan uudelle päivälle valmiiksi jo edellisenä iltana, mutta usein kirjoitan sen vasta aamulla. Päivittelen samalla träkkerit ja selailen kuukausiaukeamaa ja viikkoaukeamaa, että saan käsityksen siitä, mitkä deadlinet on lähestymässä, missä mun pitää milloinkin olla ja minkälaisiin asioihin mun on tärkeintä keskittyä juuri sinä päivänä!

Mikä sulle on kaikkein tärkeintä sun aamuissa tai aamurutiinissa?

6 kommenttia:

  1. Sun aamut kuulostaa todella hyvältä! Mä pyrin heräämään "aikasin" (mikä kyllä nyt ei kuulosta enää aikaselta) ja haluun rauhassa meikata, laittaa hiukset ja syödä aamupalaa ennen töitä tai koulua. Mut usein en kyllä jaksa lähteä urheilemaan ennen töitä, ellei puhuta klo 12 alkavasta sunnuntaivuorosta. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mustakin :p On ihan parasta, kun ehtii kaikessa rauhassa laittaitua :)

      Poista
  2. Kuulostaa niin reippaalta aamulta, en ikinä kehtaisi tehdä tästä postauksesta mitä kaikki nyt toistaa, sitä omaa versiota.. koska se ei ole niin pretty as it might seem..

    www.finnlandsnorsk.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei munkaan aamut nyt täydellisiä oo, mutta nää on niitä mulle tärkeitä asioita, joihin pyrin parhaani mukaan :)

      Poista
  3. Aamut on sellainen aihe, josta olen itsekin suunnitellut postausta. Nostan hattua sinun tavallesi ja toivon, että itsekin joskus saan unirytmin säännölliseksi ja pystyn alkaa herätä kivan aikaisin joka aamu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Postaile ihmeessä, itse ainakin tykkään lukea tällaisia postauksia!! :) Kiitos!

      Poista