tiistai 19. joulukuuta 2017

2017 PÄÄSTIINKÖ TAVOITTEISIIN?

Vuoden alussa kirjoittelin mun tavoitteista tälle vuodelle postauksessa 2017, täältä tullaan! & näihin tavoitteisiin palattiin uudelleen vielä elokuussa postauksessa 2017 tavoitteet - puoliväli ylitetty. Tänään vielä mietitään, päästiinkö noihin tavoitteisiin.

bullet journal blogi

Ensimmäiseksi tavoitteekseni mainitsin tehokkaammat ja aikaisemmat aamut hyviä yöunia unohtamatta. Vuoden puolessa välissä totesin, että edistystä on tapahtunut, mutta paljon on vielä tekemättä. Olin saanut aikaistettua herätyskelloa hieman, mutta en nukkunut tarpeeksi.

Nyt varsinkin talven lähetessä oon ottanut riittävän unen prioriteetiksi aikaisin heräämisen ohitse. Oon välillä nukkunut pitkään ihan ilman herätyskelloa ja välillä mennyt todella aikaisin nukkumaan, kun väsy on niin suuri. Tiedän, että tällainen epäsäännöllisyys ei ole se paras ratkaisu, muttakun elämä nyt vaan on vähän epäsäännöllistä, eikä esimerkiksi iltavuoron jälkeen pääse yhtä aikaisin nukkumaan, kun haluaisi.

Aikaisemmissa aamuissa ei siis olla onnistuttu, mutta sanoinkin jo vuoden alussa, että riittävä lepo on mulle tärkeää. Uskon kuitenkin, että oon parantanut mun aamuja ja saanut niistä tehokkaampia, vaikka ne välillä onkin vähän myöhemmin ne aamut.

Kuluneen vuoden aikana oon luonut hyvän rutiiniin itselleni. Se helpottaa mun arkea ja on sitä mun omaa aikaa. Kirjoittelinkin hetki sitten mun aamurutiineista tänne!

vuoden tavoitteet

Seuraavana tavoitteena mulla oli määrällisesti ja laadullisesti kovemmat treenit. Mä oon aina ollut sellainen fiilisliikkuja ja sitä oon edelleen - kuuntelen mun kroppaa ja lepään, kun se sitä tarvii. Liikun sen mukaan mitä milloinkin mieli tekee ja silloin se on kivaa!

Oon kuitenkin varsinkin nyt loppuvuonna saanut treenit hyvin kulkemaan. Elokuun postauksessa kerroin kevään ja kesän sairastelusta sekä loukkaantumisista, jotka vähän haittasi tämän tavoitteen etenemistä. Nyt loka-, marras- ja joulukuun aikana oon kuitenkin treenannut taas aktiivisesti ja treenipäiväkirjastani oon huomannut, että oon päässyt kasvattamaan painoja monessakin jutussa salilla. Ihan huippua huomata oma kehitys!

2017 tavoitteet

Jo elokuun postauksessa kerroin saavuttaneeni kaksi pienempää tavoitettani. Selvisin ensimmäisestä korkekouluvuodesta hyvin ja sain harjoittelupaikan viime kesälle.

Tämän vuoden tavoitteissa on siis edistytty, mutta kehittymisen varaa jää vielä ensi vuodellekin!

Ootko sä saavuttanut sun tavoitteet tänä vuonna?

2 kommenttia:

  1. Olen saavuttanut tavotteita en ehkä bloggaamisessa, mutta uudenvuoden lupaus vähän paremmista elämäntavoista sekä laihdutuksesta on osakseen onnistunut mielestäni hyvin :)

    Katri | finnlandsnorsk.blogspot.com

    VastaaPoista